FANDOM

Umk3s Scorpion-mk2-fix1SCORPION

İntikam benim olacak!

—Scorpion'un Mortal Kombat (2011 video oyunundaki) Savaş çığlığı

Scorpion (全蠍人, "Tam Akrep Adam") olarak da bilinen Hanzo Hasashi, Mortal Kombat serisinde dirilmiş bir ninja'dır. İlk Mortal Kombat arcade oyununa giren çok az orijinal karakterden birisidir. Diğer karakterlerden farklı olarak Raiden ve Sub-Zero (bir formda veya başka bir şekilde) ile birlikte, Mortal Kombat serisinin her oyununda oynanabilir bir karakterdir.

Scorpion Hakkında

Shirai Ryu'nun eski bir üyesi olan babasının, oğlunun bir suikastçının hayatını yaşamasını istememesi nedeniyle oğlunu klana katılmasını yasakladığı bilinmektedir. Hanzo, babasının isteklerine rağmen karısına ve oğluna rahat bir hayat yaşatabilmek için klana katılmıştır.

Artık Scorpion cehennemde dirilmiş ve tek amacı klanının tahrip edilmesinden ve kendi ailesinin ölümünden sorumlu olanlara karşı intikam peşinde koşmak olan bir hayalettir. Kötü olarak görülmesine rağmen gerçek bir kötü değildir. Klanını dünya üzerinde diriltme ya da onları öldüren kişilerden intikamını alma şansı verileceği sözüne kanarak kötülük güçlerine katılır. Scorpion ayrıca (dolaylı olarak) oyunun kahramanlarına bu motifleri yerine getirme konusunda yardımcı olmuştur.

Scorpion, fanlar tarafından Mortal Kombat'ın en önemli anti-kahramanı olarak görülüyor. Acımasız kişilğine rağmen iyi güçlerin yararına da eylemlerde bulunmuştur. Onun tutumu, görünüşü ve kendine güveni onun popülerliğine katkıda bulunmuştur. Tamamen erdemli "iyiler" ve "kötüler"e kıyasla, Scorpion'un ahlaki tarafsızlığı benzersizdir. Mortal Kombat: Armageddon'un açılışında ne kadar kötü güçlerin yanında olsa da Quan Chi'ye olan nefretinden ötürü tarafsızdır.

Scorpion maske takarken insan olarak görülmesine rağmen bu bir illüzyondur. Geçrek formunda sadece kafatası vardır (bazı zamanlar alevler içindedir). Ancak, kendi şeytanlarını ele geçirirse, insan görünümünü tamamen yeniden kazanabilir. Scorpion'un en popüler ve tanınan yeteneği, kendisine karşı bir rakip çekmek için kullanılan ünlü mızrak saldırısıdır. Bu saldırı aynı zamanda kısa bir süre için rakibi sersemletir. Scorpion bu tekniği uygularken ya "Get over here!" ya da "Come here!" (İki savaş çığlığının da Türkçesi "Buraya gel!"dir) diye bağırır.

Scorpion genellikle katı ve öfkeli olmasına rağmen, zaman zaman içindeki onurlu iyiliği gösterir. Scorpion, orjinal zaman çizgisinde ikinci turnuvadaki Sub-Zero'nun Bi-Han değil, onun daha iyi kalpli kardeşi olduğunu öğrenir ve bunun üzerinde Kuai Liang'ı öldürmek yerine onu korumak için yemin eder.  İkinci zaman çizgisinde, Scorpion klanının yeniden dirilişi karşılığında ilk Sub-Zero'yu bağışlamayı amaçlamıştır, ancak Quan Chi bunu engellemiştir. En önemlisi, Mortal Kombat X çizgi roman serisinde görüldüğüne göre Netherrealm Savaşının kurbanlarını ve kurtulanlarını Shirai Ryu'ya almış ve Takeda Takahashi'yi büyütürken Earthrealm'i savunmuştur. Bu süreçte aynı Fox'un ölümünden sonra yaptığı gibi Takeda'ya sanki kendi oğluymuş gibi bakmıştır.

Görünümler

Scorpion diğer ninjalar gibi geleneksel renk paletleri ile ortaya çıktı. Bu görünümü MK'dan MK4'e kadar korudu, ardından sırtına taktığı iki kılıç ve belindeki kemere bağlı bir kunaiyi taşımaya başladı. Maskesini takaken beyaz gözleri vardır. Maskesiz hali iste bazen alevler içinde olan bir kuru kafadır. MK4'te, daha çok maskedeki iskelet motifiyle, üniformasını örten kemik benzeri yapılarla daha da ayırt edilir. MKX'te insanlığını ve insan kimliğini geri kazanmıştır. Bir keçi sakalı ve bıyık ile tasvir edilirken istediği zaman insana benzer hayalet formuna dönüşebilir.

Scorpion'un maskesiz hali Inferno Scorpion olarak bilinir. Bu dizayn ilk olarak MK: Shaolin Monks oyununda gözüktü, arından Netherrealm'da Kano ile dövüşürken Challenge Tower'da göründü. Kostüm dizaynları her oyunda gittikçe daha da kendi adına uygun hale geliyor. Özellikle son dizaynlardan birinde kılıçlarının kabzaları akreplerin iğnelerine benziyor, omuzlukları ve maskesi de bir akrepe daha uygun. Scorpion'un sarı kostümünün sadece Sub-Zero değil aynı zamanda Lin Kuei ile de alay ettiği söyleniyor. Takeda (Lin Kuei'nin bir üyesiydi) Lin Kuei'nin dövüş stilinden daha üstün olduğunu düşündüğü Ninjutsu'yu geliştirdi ve Lin Kuei'den ayrılıp Lin Kuei'nin baş düşmanı olan Shirai Ryu klanını kurdu.